Gsb 15 dzień

W końcu w Bieszczadach! Co tu jest pięknie! Dziś był ostatni długi etap około 31 km. Jutro już spacerek 20 km. Atakowały nas na trasie dwie burze, ale tak naprawdę tylko trochę pokapało. Zrobiło się w końcu przyjemnie, bo "parówa" była straszna. Doszliśmy do Cisnej i oczywiscie być tu i nie być w Siekierezadzie to jak być w Rzymie i nie widzieć papieża. Jedzenie przedobre no i wystrój i klimat knajpy - niedopodrobienia.
Wracając do schroniska kupiłem sobie piwko i kiełbasę zwyczajną z Bobrownik - polecam, ponieważ jak kapało na szlaku to w lesie czułem zapach jałowcowej i tak mnie naszła ochota, że nie wytrzymałem i kupiłem. Warto było przejść ponad 800 km by znaleźć się tutaj, zjeść kiełbę i wypić piwko w cieniu gór :-)

Wczoraj nie starczyło czasu, to dziś dopisuję historycznie. 95 rocznica wygranej Bitwy Warszawskiej powoduje we mnie pewnego rodzaju refleksję. Blisko sto lat temu, cały Naród polski zjednoczył się przeciwko czerwonej zarazie ze wschodu. Niecałe 2 lata po odzyskanej niepodległości nasi pradziadowie musieli walczyć o wolność. Wg relacji kobiety sprzedawały biżuterię, by pieniądze przeznaczyć na broń, pomagały w szpitalach, zawijały bandaże itp. Wszyscy męższczyźni nawet mający 16 lat chcieli walczyć, wiedzieli oni, że jak przegrają czeka ich katastrofa, państwo zniknie, okupacja, pożoga i gwałty. Wszyscy się byli w stanie zjednoczyć, dziś to niemożliwe nawet w narastającej od wschodu agresji. Wolność wywalczona krwią i ofiarą jest bardziej szanowana i bardziej się o nią dba. Gdyby w 89 roku, krew się polała jestem pewny, że dziś Polska byłaby na wyższym etapie rozwoju. A tak dogadali się jedni z drugimi i od 25 lat tylko jest "teraz k...a My" oraz "teraz My k...a". Czas na zmianę.

Dystans 31 km
Czas 8,5 godz.

Komentarze

  1. Człowieku, co Ty wypisujesz. Czyja krew w 89 roku miała się polać? Twoja nie, a cudzą tak łatwo rozporządzasz. Nie żyłeś wówczas, to jesteś mądry. Idiotyzm jakich mało. Człowiek zamiast cieszyć się, że bez rozlewu krwi (a i to nieprawda bo w rozruchach ludzie ginęli)kraj odzyskał wolność marudzi, że krew powinna być rozlana. Wstyd człowieku, nie szanujesz życia ludzkiego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Via francigena

Valpromaro - Altepascio 33 km